Viswater

De Put

De Put:

De Put is een klein water dat evenwijdig ligt met het Aarkanaal vlak bij de roeiverenging .
In het verleden was het een ideaal water voor karpers maar door de vele bomen en struiken is er veel vissterfte geweest.
Wij van de HSV de Brasem vinden het heel jammer dat de Province Zuidholland hier in geen actie onderneemt om de welstand van de vissen te bevorderen.

Langeraarse Plassen

Langeraarse Plassen:

Per 1 januari 2021 zijn wij het met de Samenwerkende Vissers uit Groot-Ammers  eens geworden over de huur en de voorwaarde betreffende de Langeraarse plassen.
Het gaat hierom een totaal visoppervlakte bedraagt 110 ha de totale oppervlakte van de noord- en de zuidplas bedraagt 140 ha.
Er is nog 30ha wat niet is ingebracht dit is in particuliere handen het zou mooi zijn als we daar ook mochten vissen.
De regels voor het vissen op de Langeraarse Plassen volgen zo spoedig mogelijk.

Water in de Gemeente Ter Aar

Water in de Gemeente Ter Aar:

Ondergetekenden, ten dezen handelen namens het bestuur van de hengelsportvereniging "De Brasem " te Ter Aar, hiertoe gemachtigd door het College van Burgenmeester en Wethouders der gemeente Ter Aar en krachtens een goedkeuring van de Kamer van Binnenvisserij, verlenen  vergunning voor het vissen met twee hengels , in de hierna genoemde wateren gelegen in de gemeente Ter Aar.

Het vissen met dood aas, of een nabootsing hiervan ( Lepel, plug, jig, twister, spinner) is slechts met één hengel toegestaan.
1) Sloot gelegen langs de Heemraadsingel in Langeraar.
2) Sloot gelegen achter de van Brederode- en R.K. basisschool Aerestein.in Langeraar.
3) Ringsloot gelegen langs Ringdijk Noord.
4) Ringsloot gelegen langs Ringdijk Zuid
5) Sloot gelegen langs de Aardamseweg in Ter Aar.
6) Sloot gelegen langs het Leeuwerikspad, Merelpad. Dr. A. Sweitzerstraat, Hoogerheidestraat achter Reigerlaan en Mezenpad in Ter Aar.
7) Sloot gelegen achter het Kompas in Ter Aar.
8) Sloot gelegen achter Esdoornpad en Walnootstraat in Ter Aar.
9) Sloot gelegen langs P. van Schavendijkstraat in Ter Aar.
10) De keetsloot langs de Bloemenstraat en het Sluispad.
11) Langs het kerkpad lopende sloot, vanaf het  verlengde  van de zuidwestelijke grens  van het perseel , kadastraal bekend gemeente            Ter Aar ,sectie A, no. 4012 tot aan de Westkanaalweg

HSV de Brasem Ter Aar
Het Bestuur.

De Kromme Aar

De Kromme Aar:

De Kromme Aar loop in Alphen aan den Rijn vanaf de Rijn door de Zegerplas naar het Aarkanaal.