Kampioenschap Gemeente Nieuwkoop

Dinsdag, 22 mei 2018

Zaterdag 19 mei hebben de vissers van De Brasem, Ter Aar, en de Vissers Vereniging Nieuwkoop Noorden, gestreden om het kampioenschap van de gemeente Nieuwkoop. De 28 deelnemers werden verdeeld over twee vakken, In het Amsteldrechtkanaal Vak A bij de (paprika boer) en vak B bij( Huis ter Lucht) Bijna iedereen begon met de feeder naar overkant of een paar meter er uit Zij die de stok pakten kwamen daar na een uur achter dat er niet veel te halen was, en schakelde toch over naar de feeder, ook al was dat niet voor iedereen een succes, want over het algemeen vielen de vangsten toch een beetje tegen. De gemiddelde gewichten zaten tussen de 5 en 10 kg. Maar uitschieters heb je altijd zo werd het B vak gewonnen 26.900 gr terwijl vak A gewonnen werd met 9.600 gr. Maar wat wel opmerkelijk was dat de vis die gevangen werd behoorlijk aan de maat was, vissen van 1500 gr tot 2000 waren geen uitzondering, allen jammer dat het bij de meeste vissers bij 4of 5 vissen bleef vandaar dat de meesten niet boven de 10.00 gr uit kwamen. Ook bleek dat het aas niet zoveel uitmaakte, want ik zat naast Dick Verhagen en die ving 6 vissen op de boilie en ik ving 6 vissen op de hair met 2 wormen, als ik wat anders probeerde kon ik wel koffie gaan drinken want dan was en bleef het stil op de top, ook bij de andere was geen peil op te trekken wat voor aas het beste was. Maar nu even de uit slag van de 5 beste per vak Vak A 1. D d. jong 9.600 gr 2. F Blom 9.500 gr 3. E Bijeman 7.600 gr 4. M Lenting 5.950 gr 5. R Verlaan 5.600 gr Vak B 1. A Slotboom 26. 900 gr 2. K Verkerk 15.450 gr 3. S Pieterse 9950 gr 4. D Verhage 9.700 gr 5. J Lindhout 7.600 gr