Witviskampioenschappen Gemeente Nieuwkoop

Zondag, 26 mei 2019

Witviskampioenschappen van de gemeente Nieuwkoop Zaterdag 25 Mei werd er door de vissersvereniging Nieuwkoop Noorden en H.S.V. de Brasem uit Ter Aar, gevist om het kampioenschap van de gemeente Nieuwkoop. Om 06.00 uur werd er geloot op welke plek je moest vissen, daarna ging iedereen naar het Amsteldrechtkanaal alwaar het parcours was uitgezet. Om 07.30 uur kon men beginnen met vissen, voor de 5 uur durende wedstrijd. Al gauw kwamen de berichten dat dat de vis niet erg aasden dat was geen goed voorteken. Maar gedurende de wedstrijd veranderde het beeld, en werd er steeds meer gevangen, al was dat niet bij elke visser het geval. Maar na afloop bleek toch dat de vangsten niet slecht waren, want door de 6 prijswinnaars werd er ruim 100 kg vis gevangen dat was toch een prima score 1 en kampioen van de Gemeente Nieuwkoop A. Slotboom met 27.280 gr 2 K. Verlaan 22.050 gr 3 F. Blom 18.020 gr 4. S Egberts 12.420 gr. 5 C. Velthuijsen 11.520 gr. 6 J. v. Eijk 9.730 gr Met vriendelijke groet, Siem