Algemene leden vergadering

Donderdag, 9 april 2020

Betreft: verdagen Algemene Ledenvergadering Sportvisserij MidWest Nederland Geachte dames/ heren, In de eerste plaats hopen wij dat u in deze rare “Corona-tijden” in goede gezondheid bent en blijft. Graag informeren wij u over het verdagen van de Algemene Ledenvergadering van Sportvisserij MidWest Nederland. Onze ALV staat gepland op donderdag 4 juni 2020. Gelet op alle maatregelen die door de overheid, RIVM en NOC*NSF zijn afgekondigd, heeft het bestuur besloten om onze ALV te verdagen. De datum van 4 juni is weliswaar na 1 juni 2020, de dag tot waarop vooralsnog diverse maatregelen zijn afgekondigd. Echter de onzekerheid of we na 1 juni het “gewone leven” weer mogen oppakken en het gegeven dat er dan veel nodig zal zijn in Nederland om weer in gewone doen te komen, heeft ons tot dit besluit gebracht. We nemen dit besluit in afstemming met de andere zes federaties en Sportvisserij Nederland. Ook zij verdagen hun ledenvergadering. Samen met hen richten we er ons nu op om de ALV’s medio september te organiseren. Gelet op de statuten van onze federatie is dit besluit niet lichtzinnig genomen. De statuten volgend moeten we binnen zes maanden na afloop van het boekjaar de jaarrekening aanbieden en moeten we uiterlijk in de maand juni onze ALV houden. Ernstig rekening houdend met de bijzondere omstandigheden op dit moment in Nederland, menen wij dat wettelijke en statutaire beperkingen omtrent het moment van het houden van de ALV, vanwege het belang van de volksgezondheid en ter voorkoming van besmettingsrisico, niet van toepassing zijn. Het laten prevaleren van deze beperkingen zou naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid onaanvaardbaar zijn. Deze ruimte wordt geboden in artikel 2.8 lid 2 Burgerlijk Wetboek. Daarnaast bereidt de rijksoverheid spoedwetgeving voor waarin het bestuur de termijn voor het houden van een ALV en de termijn voor het opmaken van de jaarrekening kan uitstellen.