Reglement wedstrijd Ring Zevenhuizen

Zondag, 31 juli 2022

ALGEMENE WEDSTRIJDBEPALINGEN VISCONCOURS RING ZEVENHUIZEN 1. De wedstrijd wordt op zaterdag 10 september 2022 in de Amsteldrecht gehouden. De organisatie is in handen van de Ring Zevenhuizen. Dit jaar uitgevoerd door, Alphen, de Brasem en Moordrecht. 2. Deelname aan dit concours is toegestaan voor leden van bij de Ring aangesloten verenigingen. 3. Inschrijvingen kunnen plaatsvinden tot donderdag 01 September 2022 4. In de ochtend van de wedstrijd tussen 06.00 uur en 06.30 kunnen de deelnemers loten en hun wedstrijdkaart ophalen in de Mettenburcht te Nieuwveen . 5. Iedereen is verplicht de aanwijzingen van de organisatie op te volgen. 6. Het inschrijfgeld bedraagt voor individuele deelname € 10. De prijsverdeling is 1 : 3. 7. Het uitzetten van de kantnummers gebeurt door één van de aangesloten verenigingen (per jaar op toerbeurt). De plaatsen staan ca. 20 meter uit elkaar en het parcours zal verdeeld zijn in 3 vakken. 8. Er zal worden gevist van 07.45 tot 12.45 uur. Van iedere deelnemer wordt verwacht dat hij tijdig op de visplaats aanwezig is. Afpeilen voor de wedstrijd is toegestaan. Bij onweer kan de wedstrijd worden stilgelegd. 9. Er wordt op gewicht gevist. 9a. Max 20 kg in het leefnet !!!!! 10. De keuze van de hengel, die voorzien moet zijn van één enkele haak, is vrij. 11. Het begin- en eindsignaal wordt met autoclaxons gegeven (door 3 commissieleden/in 3 vakken/ge-lijktij¬dig). 12. Bij het eerste signaal mag men zwaar voeren (dit geldt voor alle hengeltypen) en vissen. Tijdens de wedstrijd is alleen licht bijvoeren toegestaan. De organisatie adviseert u: 'voer met verstand'. Het tweede signaal is einde wedstrijd, de hengel dient men dan direct uit het water te ne¬men. 13. Tijdens de wedstrijd is alleen hulp toegestaan indien werkelijk nodig. 14. VERBODEN IS: verse de vase, gekleurde maden en (milieuonvriendelijk) gekleurd voer, alle kunst- en imitatieaas. NIET GEWOGEN WORDEN: snoek, snoekbaars en aal. HET GEBRUIK VAN DE KATAPULT IS GEHEEL VOOR EIGEN RISICO. 15. Degene met het hoogste vangstgewicht is, behalve winnaar van zijn vak, ook 'algeheel' winnaar. De overige twee vakwinnaars eindigen respectievelijk als 2e, 3e. Per vereniging worden de klasseringen van de 5 beste resultaten bij elkaar opgeteld. De vereniging met het hoogste vangst gewicht wordt winnaar. De overige prijzen zullen ook in vakvolgorde worden ver¬deeld (prijzen moeten zelf worden afgehaald). De wisselbeker komt voor een jaar in het bezit van het winnende team. De wisselbeker blijft rouleren. 16. De Ring stelt zich niet aansprakelijk voor enigerlei schade opgedaan voor, tijdens of na de wedstrijd. De organisatie van de Ring Zevenhuizen wenst iedere deelnemer een prettige en vooral sportieve wedstrijd toe. De prijsuitreiking vindt plaats in het clubgebouw De Mettenburcht W P Speelmanweg 22 A 2441 CB in Nieuwveen direct na de wedstrijd. Wij hopen u daar allen aan te treffen voor een gezellig einde van deze Ringwedstrijd. De organisatiecommissie v/d Ring Zevenhuizen.